9 věcí k zamyšlení PŘED optimalizací webu sportoviště pro vyhledávače a 4 následné kroky
Co udělat jako první, když chcete začít optimalizovat svoje internetové stránky?
Odpověď zní, proveďte si takovou malou vstupní analýzu. Ta bude základem vaší úspěšné práce. A jak na ní? V následujících odstavcích naleznete osnovu, nad čím byste se měli zamyslet.
Analýza součastného webu
1) Obsah webu - pro potřeby optimalizace je obsah webu zásadní. Zaměřte se konkrétně na tyto body:
- Rozsah - zjistěte jestli váš web obsahuje všechny důležité informace. Sledujte, jestli stránky na vašem webu obsahují dostatečné množství klíčových slov. Za dostačující hustotu se považuje 1% a je jedno v jakém jsou mluvnickém pádě, zkrátka není třeba, aby byly v 1. pádě
- Struktura - je důležité, aby byl obsah jasně a srozumitelně členěn do stránek, aby stránky obsahovaly nadpisy a byly logicky členěny do odstavců atd.
- Kvalita - obsah by měl být především originální a poutavý pro čtenáře, měl by se dobře číst
- Funkce - zjistěte jaké funkce váš web nabízí (diskuze atd.) a zda jsou plně funkční. Nefunkční věci nechte opravit, nepotřebné odstranit.
2) Použitelnost - ověřte si, jestli jsou vaše stránky použitelné. Zamyslete se, jestli uživatel snadno najde menu, jestli je text dostatečně kontrastní oproti pozadí, jak vypadá váš web na mobilním telefonu, apod. Pokuste se odpověď si na otázku „Když přivedu na náš web návštěvníky, vyznají se v něm a bude se jim s ním dobře pracovat?
3) Efektivita - v tomto ohledu je důležité se zamyslet, jestli je váš web obchodně úspěšný. Pokuste se odpověď si na otázky „Když přivedu na náš web návštěvníky, budou mít chuť přijít sportovat k nám? Může je něco odradit?“
4) Návštěvnost - podívejte se kolik přijde na váš web návštěvníku a odkud přichází (z Googlu, Seznamu, Facebooku, jiných webů), co hledají (na jaké stránky u vás chodí) a jestli u vás nalézají to, co hledají (z jakých stránek odcházejí). Příklad uživatele, který zřejmě našel, co hledal a stane se vašim zákazníkem – přišel z Facebooku na vaši hlavní stránku, prohlédl si nabízené sporty, podíval se na ceník, podíval se na vaši stránku s kontakty, odešel z webu.
5) Konkurence - prohlédněte si weby vašich největších konkurentů. Zabývejte se jejich úspěšností, způsobem jejich propagace, případně jaká volí klíčová slova. Konkurenci si můžete vyhledat v různých katalozích firem, podle klíčových slov, která zadáváte do vyhledávače, či pouze dle vašich zkušeností a znalostí. Nechte se inspirovat.
6) Analýza klíčových slov - snažte se nalézt pro váš web všechna podstatná klíčová slova. Tento seznam dále využijete, při samotné optimalizaci.
7) Pozice ve vyhledávači - sledujte jakou má váš web pozici ve vyhledávači (kolikátý se zobrazuje na stránce s výsledky vyhledávání) při vyhledání přes všechna klíčová slova. Dejte si pozor na to, že pokud si na svůj web sami chodíte, vyhledávače je automaticky posouvají nahoru. Ostatní uživatelé ale mají váš web na jiné (nižší) pozici. Použít můžete například nástroj od SEO servisu: http://seo-servis.cz/search-pozice-ve-vyhledavacich/
8) Zpětně odkazy - prozkoumejte, kolik a jaké zpětné odkazy směřují na váš web z jiných webů. Pomůže vám v tom Webmaster Tools od Googlu, nebo se můžete podívat, z jakých odkazů k vám chodí návštěvníci. K tomu se vám hodí měřit si návštěvnost pomocí Google Analytics (dnešní standard).
9) Vstupní stránky - jsou to stránky, kam chcete směřovat návštěvníky z vyhledávačů. Tyto stránky jsou z hlediska SEO nejdůležitější. Podívejte se, jestli všechny skupiny klíčových slov mají svoji vstupní stránku (např. nabízíte tenis, squash a fitness – měli byste mít vstupní stránku pro tenis, squash a fitness). Pokuste se odpověď si na otázku „Když přivedu na náš web návštěvníky hledající fitness a dostanou se na naši stránku o fitness, budou chtít a dostanou se snadno na další stránky, aby se o nás dozvěděli více?“
U většiny výše uvedených věcí byste se měli podívat na web jako na celek i na samostatné vstupní stránky.
Plán optimalizace vašeho webu pro vyhledávače
Máte hotovou analýzu webu vašeho sportoviště. Vše jste si pečlivě prohlédli, napsali poznámky. Teď je správný okamžik se rozhodnout a naplánovat, co budete dělat.
1) Co bude potřeba udělat - sepište si seznam toho, co musíte vytvořit a změnit.
2) Časový harmonogram - rozdělte si práci na etapy, můžete si například naplánovat kousek práce na každý týden
3) Finance - promyslete jaké jsou vaše finanční možnosti a jaký rozpočet můžete na SEO věnovat. Shoduje se to s tím, kolik toho potřebujete udělat?
4) Cíle - sepište si, co byste chtěli pomocí SEO dosáhnout. Např. Zvýšit počet návštěvníků na webu o 100% oproti současnému průměru, nebo ještě lépe Zvýšit počet zákazníků, kteří si koupí přes náš web permanentku. Abyste vaše cíle měřili, možná bude dobré se vašich nových zákazníků ptát, odkud se o vás dozvěděli. Zadejte to jako úkol vaší obsluze. Budete tak vědět nejen to, co vám přináší optimalizace pro vyhledávače, ale i jaké vaše další aktivity jsou úspěšné.
Předchozí příspěvek
Jak optimalizovat web sportoviště pro vyhledávače (SEO) a zvýšit návštěvnost svých stránek o 100% – komplexní průvodce
Následující příspěvek
6 způsobů jak obohatit web sportoviště pomocí widgetů. E-shop, sportovní akce, komunikace se zákazníky, ...
ODEBÍRAT ČLÁNKY E-MAILEM
Pravidelný přísun informací o sportování
KATEGORIE ČLÁNKŮ
PRO SPORTOVIŠTĚ