1. Horse Agility závody pro začátečníky a mírně pokročilé na pen
| Penzion U kopyta, Soňa Procházková | UplynuláPopis
5
1
2
3
3
3
4
START
Horse Agility v penzionu U kopyta
Kategorie A/Z + MPI
1. Souhra s člověkem Z
Interplay with man – Z
(obraty u nohy, kolem člověka, chůze, zastavování, couvní, krok, klus, vysílání, boční chod)
1) start krokem ke kavaletě zastavení před – v- -za kavaletou
2) krokem k dalšímu bodu, zastavení, couvání (3 kroky) vedle člověka
3) klusem kolem kuželů, ostré úhly 4x klusem, za 4-ým kuželem přejít do kroku
4) zastavit před dalším bodem, vysání koně kolem kuželu
5) couvání koně před sebou 3 kroky, přivolání postavení k noze
6) počkat na pokyn rozhodčího, KONEC
1
6
5
5
2
2+2
3
4
3 7
START
2. Souhra s člověkem MP
Interplay with man – MP
1) start klusem + skok přes kavaletu
2) zastavení, krokem 2 malé kruhy kolem člověka do leva- změna směru 2 malé kruhy
do prava
3) klusem kolem kuželů, ostré úhly
4) kavalety klusem, klus kolem kužele
5) zastavení z klusu, couvání vedle člověka 3 kroky, klus kolem kužele
6) zastavení, vyslání koně kolem kužele, postavení před sebe
7) boční chod koně před člověkem – 5 kroků do leva-zastavení-srovnání k noze
8) počkat na pokyn rozhodčího, KONEC
4
3
5 2
1
6
START
3. Pracuj sám – Z
Work alone – Z
(překonávání překážek, skoky, slalom, hvězda)
1) start krokem do uličky, couvání 5 kroků
2) klusem slalom
3) krokem do uličky Z s překážkou
4) krokem před branku, zastavení, vysílání koně skrz branku, jeho otočení a zastavení
za brankou, přivolání, srovnání k noze
5) klusem kolem kužele, skok přes překážku
6) klusem přes uličku, zastavení u kuželu
7) počkat na pokyn rozhodčího, KONEC
4
3
5
2
1
6
START
4. Pracuj sám – MP
Work alone – MP
(překonávání překážek, skoky, slalom, hvězda)
1) start krokem do labyrintu, poslední uličku v labyrintu vycouvat
2) klusem slalom
3) ulička L, projít krokem a celou vycouvat
4) krokem kolem kuželu k brance, zastavení, vyslání koně skrz branu, jeho otočení zastavení
za brankou, přivolání, srovnání k noze
5) klusem skok přes překážku
6) zastavení u kužele
7) počkat na pokyn rozhodčího, KONEC
4
3
3
5 7
2
1
6
START
5. Odvaha a šikovnost – Z
Courage and shill – Z
(zkouška odvahy a soustředění,přechod přes plachtu, branka s igelity, čtverec s plastovými
lahvemi)
1) start krokem přes plachtu
2) krokem úzký slalom
3) klusem slalom pneu – první pneu oběhnout o 360, druhou jen kolem, třetí zase
oběhnout 360 , klus
4) klusem kolem kuželu ke hvězdě, krokem projít hvězdu- kůň uvnitř, člověk z venku
5) klusem k další pneu, oběhnout 360
6) klusem ke čtverci s plasty, v polovině krok, čverec projít krokem
7) krokem ke kuželu, 3 kroky couvání
8) počkat na pokyn rozhodčího, KONEC
4
5 3
7
8
9
2
1
6
START
6. Odvaha a šikovnost – MP
Courage and shill – MP
(zkouška odvahy a soustředění,přechod přes plachtu, branka s igelity, čtverec s plastovými
lahvemi)
1) krokem start přes čtverec s plasty
2) klusem slalom
3) klusem oběhnout pneu 360
4) klusem přes plachtu
5) klusem oběhnout pneu 360
6) krokem projít hvězdu- kůň uvnitř, člověk z venku
7) klusem ke kuželu, zastavení, couvání 3 kroky
8) klusem oběhnout pneu o 360
9) pokračovat klusem ke kuželu, oběhnout do prava, zastavení
10) počkat na pokyn rozhodčího, KONEC
2 4
3
5
1
START - CÍL
7. Radost a hra - dvojice – rychlostka na čas
Joy and play
(dvě dvojice běží stejné trasy a úkoly. Hodnotí se rychlost, překonání překážek a souhra –
vítěz postupuje do dalšího rozběhu)
1) klusem přes překážku
2) klusem slalom
3) krokem do uličky až k příčce, odložit koně, přelít vodu z jednoho kýble do druhého,
vycouvat s koněm 5 kroků a krokem opět proběhnout uličku, skok přes příčku
4) klusem skok bedýnky
5) klusem kolem pneu 360 oběhnout a klusem do cíle
2
4
3 3
3
5
1
6
START - CÍL
8. Tanec ve dvojici
Dance Duo
(dvojice – na hudbu – může být kostým, nebo výzdoba koně – dvě dvojice absolvují stejné
úlohy na hudbu.. Hodnotí se ladnost, souhra s koněm a hudbou, přirozenost pohybu a ha
samozřejmě, kdo je lepší postupuje)
1) krokem ke značce, otočka s koněm o 360
2) krokem slalom
3) krokem ke značce – couvání 3 kroky
4) krokem ke značce – otočka s koněm o 360
5) klusem ke slalomu, proběhnout šikmo středem a kolem kuželu k poslední značce,
otočka s koněm o 360
6) počkat na pokyn rozhodčího, KONEC
VYŘAZOVACÍ RYCHLOSTKY
9. Barely na ruce
Barrel in Hand
10. Slalom na ruce
Legenda
krok
klus
couvání
zastavení
skok přes překážku
plachta
čtverec
hvězda