ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
VÝHODY
na sportování
Oblíbená města
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Rezervace a výběr sportoviště bez námahy?
Zkus SportCentral.
Největší přehled sportovišť v ČR
Rezervuj svou aktivitu snadno, rychle a zdarma
Získej slevy a výhody
Vše zařídíš na jednom místě
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
VÝHODY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás
Odhlásit
Plzeň - sportovní přehled

Pechovo Porsche cíl v Hustopečích nevidělo

REDAKCE

Za slunného a teplého počasí se odehrával letošní ročník hustopečské rallye. EuroOil-invelt team přijel na jih Moravy se svým Porsche 911 GT3 model 997 odhodlán bojovat o co nejlepší výsledek.

Po absolvovaném testování v týdnu před závodem, při kterém se u Porsche upravovali přední tlumiče, byl Václav Pech jun. spokojen s nastavením a utlumením podvozku. „Každý ujetý kilometr s tímto specifickým závoďákem, kdy zkoušíme různá nastavení podvozku nás posouvá dál v pochopení tohoto vozu. Rychlostní zkoušky v Hustopečích jsou klouzavé a místy je šotolina. I na to jsme mysleli, a já se s vozem cítil po testu jistější. To se nám potvrdilo i na shakedownu, který jsme vyhráli. Ale již tam se v jednom průjezdu svlékla zadní pneumatika z ráfku. Myslel jsem si ale, že to bylo o nějakou hranu asfaltu nebo, že těsně před tím došlo k průrazu či píchnutí gumy, protože nikdy jsem nic podobného nezažil,“ popisuje přípravy Václav Pech jun..

Rallye Hustopeče je svým povrchem velice výjimečná, kdy se střídá asfalt s úzkými šotolinovými úseky mezi vinicemi. Start rallye byl naplánovaný v pátek až po devatenácté hodině a posádky potrápilo zapadající slunce, které společně se zvířeným prachem tvořilo místy stěnu, přes kterou nebylo vidět. Pořadatelé tak dali mezi posádkami dvouminutové rozestupy, aby v noci za použití světelných ramp měli všichni stejné podmínky a zvířený prach si stačil sednout. „Na těchto prašných cestách jsme trochu ztráceli zejména při výjezdu z ostrých, pomalých zatáček, kdy mě připadalo, že Porsche stojí na místě a oproti čtyřkolkám pouze hrabe. O to víc jsme sobě i divákům dělali radost z průjezdu zatáček na asfaltu naším 3,8 litrovým, šesti válcovým motorem s nádherným zvukem. Bohužel na jedné noční rychlostce nás potrápil defekt zadní pneumatiky, kdy jsme museli absolvovat deset kilometrů po prázdné a ztratili přes minutu. Přestože z pneumatiky nic nezbylo a dojel jsem do cíle po ráfku, byl jsem si jistý, že jsem ji o nic neprorazil, ale opět zul z disku, což byla další výstraha, že je něco špatně,“ objasňuje časovou ztrátu v první etapě Pech.

Skutečnost, že u Porsche je většina váhy na zadní nápravě, která zároveň přenáší na vozovku všech víc jak 400 koní a k tomu stále větší jezdecké nasazení posádky způsobuje extrémní namáhání zadních kol.

„Druhý den ráno jsme byli odhodláni zabojovat a pokusit se z desátého místa posunout co nejvýš. Úvodní rychlostka druhého dne nám vyšla a dala nám naději na dobrý výsledek. Ale hned na další jsem opět zul levou zadní pneumatiku. Tím vznikla nejenom neúnosná časová ztráta na vedoucí pozice, ale i riziko pro posádku i vůz a již nemělo cenu pokračovat,“ vysvětluje Václav Pech. 

„Tím, že není v širokém okolí mnoho jezdců, kteří by dokázali takto zcela využívat při rallye výkonný potenciál tohoto vozu, není mnoho odborníků s kým toto konzultovat a bude na technických znalostech a dovednostech teamu tuto závadu odstranit. Zatím si nejsme jisti, zda k defektu na zadních širokých pneumatikách „Hankook“ dochází v důsledku její konstrukce nebo vlivem nevhodného ráfku,“ dodává šéfmechanik teamu Honza Kubíček.

Přesto nyní po zhlédnutí záběrů nadšených fanoušků a diváků kolem trati z vynikající jízdy Pecha s Uhlem na tomto atraktivním Porsche má celý team obrovskou chuť a motivaci na voze zapracovat, aby za necelé dva týdny byl konkurence schopný na Rallye Bohemia. Tam celý EuroOil-invelt team srdečně zve všechny své příznivce a fanoušky.

www.VaclavPech.cz                                                                                                   

www.vaclavpech-fanclub.cz

                                              

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

ODEBÍRAT ČLÁNKY E-MAILEM

Pravidelný přísun informací o sportování v Plzni

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]