Systémy pro řízení sportovního centra – partneři a rádci majitelů sportovišť
Chcete mít vaše sportovní centrum zcela pod kontrolou a nechcete ztrácet čas papírováním, vyřizováním telefonátů a rozesíláním e-mailů? Mějte efektivní sportovní centrum! Bez správného softwaru to ale nejde…
I v dnešní době existují sportovní centra, kde všechno řeší takzvaně postaru. Rezervace, organizace a správa funguje přes telefon, papír, nástěnku a dobré slovo. To je obdivuhodné, ale poněkud nepraktické a v případě větších center i trochu nebezpečné z hlediska hladkého chodu. Všechna ostatní sportoviště by bez slušného řídícího softwaru nedala již ani ránu. Usnadňují a zefektivňují totiž práci, zajišťují plynulé fungování a pořádek, šetří čas i peníze a mnoho dalšího.
Pokud se v dostupných systémech neorientujete, najít ten nejlepší právě pro vaše sportoviště není úplně snadné. Odměna je ale velká, protože výsledný efekt a cena jsou vesměs velmi uspokojivé.
Do kvalitního systému dnes již není třeba investovat závratné částky, a přesto s ním můžete být spokojení. U některých řídicích systémů existují různé moduly, díky kterým si vyberete jen ty funkce, které potřebujete, a neplatíte za nic zbytečného. Navíc si software nastavíte tak, aby přesně odpovídal vašim požadavkům. Pokud například rozšíříte nabídku služeb, snadno rozšíříte i řídicí systém. Jiné systémy nejsou sice tak flexibilní, ale v zásadních vlastnostech jsou kvalitní a dá se mezi nimi vybrat ten nejvhodnější právě pro vás. Každý majitel ale také uživatel od systému očekává něco jiného, proto je poněkud složité vyhovět všem, ale také si vybrat. Některé firmy poskytující řídicí systémy pro sportovní centra navíc poskytují i hardware a jiné doplňkové služby, které mnoho majitelů také ocení.
Mezi v České republice nejoblíbenější systémy či software pro řízení sportovního centra patří například:
- Member Pro
- Clubspire
- Afit C4
Co nás při výběru systému bude zajímat
Základní vlastnosti, které budou zajímat asi každého, jsou:
- uživatelské prostředí (vzhled a ovládání)
- základní funkce (rezervace, pokladna, docházka, sklad, notifikace, automatizace…)
Pokud si budeme chtít být naprosto jisti svým výběrem, můžeme dále pátrat například po dostupnosti a kvalitě podpory ze strany poskytovatele, jeho zázemí, dále po zkušenostech uživatelů, referencích, možnosti rozšiřování formou modulů apod.
Uživatelské prostředí
Požadavek příjemného grafického vzhledu, přehlednost, jasnost, snadné ovládání a intuitivnost je samozřejmostí. Dále by nás měla zajímat například možnost uživatelského přizpůsobení, odstranění nepotřebných funkcí, zviditelnění často používaných, snadné hledání a dohledávání zpětně, nastavení práv uživatelů atd.
Funkce – rezervační systém
Úplným základem každého řídicího systému pro sportovní centra je rezervační systém. Existují různé varianty s různou funkčností. Rezervace mohou být zadávány pouze personálem, nebo se rezervují přímo sami klienti. Druhá varianta je vzhledem k pružnosti jistě výhodnější. Klienti ocení možnost samostatného výběru ze služeb a termínu, rezervaci snadno provedou prostřednictvím webového formuláře a nemusejí nikam telefonovat či chodit. Zde pak ale bohužel hrozí časté stornování ze strany klientů. Jelikož byste pak zbytečně přicházeli o peníze, je dobré na obranu zavést tzv. stornopoplatky (například propadnutí částky při zrušení rezervace v době kratší než 12 hodin před uvedenou dobou rezervace). Takže je dobré tuto funkci od systému vyžadovat. Doplňkem stornopoplatků je pak přidání možnosti náhradníků. Pokud někdo rezervaci zruší, je automaticky nabídnuta náhradníkům. Záleží samozřejmě na vás, jak přísní budete. Taková funkce se tedy také velmi hodí.
![SportCentral_system_rizeni_sportovniho_centra_3](/pictures/wp-content/2015/06/emailing-600x424.jpg)
Funkce - systém kreditů
Efektivní a bezztrátové online rezervace ale vyžadují zavedení plateb kreditem. I tuto možnost by měl dobrý řídicí systém poskytovat. Mnoho klientů ocení nabíjení kreditu jednou za čas, namísto hotovostních plateb před každým cvičením. Na systém kreditů lze pak snadno nasadit i systém odměn a výhod (například za dobití nad určitou částku – sleva několik procent a podobně). Záleží tedy, co všechno od této funkce očekáváte, jak ji budete využívat a podle toho se rozhodnout pro určitý systém.
Marketingové nástroje
Mezi další efektivní prvky, které řídící software zvládá, patří marketingové nástroje. Mezi ně lze především zařadit:
- automatický či hromadný e-mailing
- automatické rozesílání SMS
- vytváření akcí či slev
- notifikace a další
![SportCentral_system_rizeni_sportovniho_centra_4](/pictures/wp-content/2015/06/global-network-300x225.jpg)
Další nástroje – řízení, automatizace, notifikace a to ostatní
K dalším nástrojům a funkcím, které můžeme od kvalitního systému řízení očekávat, patří i třeba automatické ovládání světel, dveří skříněk, solária, automatů a mnoho dalšího. Dále podrobná databáze klientů s možností třídění, analýz, srovnání dat atd., ovládání a změny klientských profilů, blokování účtů, vytváření druhů členství a podobně. Hodí se také sledování skladu, účetnictví či reporty.
Moderní systémy ale nabízejí mnoho dalšího. Mohou vám tedy významně pomoci v řízení vašeho sportovního centra, ulehčit vám práci a ušetřit spoustu času.
Statistiky a analýza oblíbenosti plavání v České republice
12 stylů jógy - jak si mezi nimi vybrat?
Pravidelný přísun informací o sportování