Přednášky z Baru: Analýza klíčových slov = váš úspěch
Série výpisek z Plzeňského Barcampu, které se hodí pro vaše podnikání, všem manažerům, majitelům webů a majitelům všeho dalšího, pracovním týmům a i těm ostatním.
Přečtěte si další část výpisků z toho, co jsme se naučili a dozvěděli na Plzeňském Barcampu. A proč? Protože je škoda, že jste tam nemohli být, a o dost jste přišli, a protože si myslíme, že se vám to může hodit.
Jak uspět pomocí analýzy klíčových slov
Zajímavá přednáška, kterou jsme si vybrali, byla na oblíbené téma SEO a klíčová slova. Datový analytik a marketingový stratég Jakub Kašparů přednášel o tom, jak udělat web zajímavý pro zákazníky, a jak ho udělat dobře, aby vydělával.
Jaký by měl web být?
Základním pravidlem tvorby webu je, že ho neděláme pro sebe. Web má sloužit našim zákazníkům a klientům, a tak ho také právě oni musejí tvořit. V praxi to znamená, že sekce webu pak odrážejí potřeby klientů, navigace je přehledná a smysluplná, prostředí je celkově příjemné atd. V dnešní době úspěšným webům také nahrává, že mají verzi pro zařízení typu telefon a tablet, tzv. mobilní verze webu. Esenciálním požadavkem je pak potřeba se o web náležitě starat. Péče o web se týká jak aktualizace, tak také zabezpečení, a nevyhnutelně optimalizace.
Výše zmíněné, ale také mnoho dalšího, pak vede k tomu, že klienti web jen nenavštěvují (v horším případě ho vůbec nenajdou či ihned nebo později prchají), ale že ho čtou a používají.
Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov je základem optimalizace webů tzv. SEO (Search Engine Optimization). Pomáhá zjistit: jak a co lidé vyhledávají za slova, jaká synonyma, pomůže s korekcí struktury a textů webu a se spoustou dalších věcí. Postup analýzy Jakub rozdělil do šesti kroků:
1. Získání slov
Získávání klíčových slov je ta část, kdy je třeba kromě nástrojů zapojit i mozek. Musíme nad slovy prostě trochu přemýšlet. Musíme uvažovat, jak a co lidé vyhledávají. K tomu se hodí třeba myšlenková mapa. Se synonymy, kombinacemi slov a také s následnou manipulací nám pak pomůže Sklik nebo Google Adwords. Tyto chytré nástroje práci s klíčovými slovy velmi ulehčují.
2. Stanovení, jak data rozdělit a co zjišťovat
V tomto kroku si můžeme slova rozdělit např. do skupin podle toho, na které chceme odpovídat jednou vstupní stránkou. To znamená, že pro každou stránku webu si můžeme vytvořit vlastní balíček klíčových slov. Je to sice hodně práce, ale Jakub tvrdí, že se to vyplatí.
Můžeme si slova rozdělit podle priority hledání (to nám také poví ty chytré nástroje) a třeba také úplně jinak. Každý si musí analyzovat, co se hodí právě pro jeho web.
3. Třídění klíčových slov
S další prací a tříděním získaných slov pak pomáhá další nástroj Open Refine (česká verze), který nabízí možnost řazení hned několika způsoby. Lze v něm také slučovat různé výrazy do stejného tvaru a získat tak kombinace klíčových slov, se kterými se snáze pracuje.
4. Vyhodnocení analýzy
Nyní všechno to, co jsme vymysleli, získali a roztřídili, potřebujeme někam exportovat a dále analyzovat. Tento krok umožňují všechny zmíněné nástroje. Nejsnazší a také nejpraktičtější je export rovnou do Excelu, kde můžeme s daty pracovat pomocí dalších nástrojů (např. kontingenční tabulky). A co nám taková analýza poví? Například to, jaké výrazy lidé v našem oboru hledají nejčastěji, jak jsou klíčová spojení dlouhá (obecně nejčastější jsou spojení čtyř slovná), jaký je vývoj hledanosti třeba v průběhu roku, jaké varianty slov lidé hledají více a podobně.
5. Aplikace
To je ta část zvaná ,,heuréká“! Teď přišel čas to vše využít a web naprosto a totálně vychytat, vyšperkovat, udělat ho boží! Aplikovat můžete na strukturu webu, na obsah, na PPC reklamu, na onpage a offpage faktory SEO a tak dále.
6. Korekce a rozvoj analýzy
Není radno data pak někam zahazovat (když už se s tím Sklik tak nadřel). Všechno si hezky schovejte, zálohujte, ať to můžete dále rozvíjet a vychytávat. Situace kolem webů a optimalizace se totiž neustále mění, a tak je třeba nezahálet, rozvíjet a aktualizovat, ať jste právě vy ti nejlepší.
Jak se to všechno projeví a co získáte? Budete mít lepší skóre kvality, lepší šance v PPC kampaních a také pravděpodobně lepší cenu za proklik, vetší šance na zobrazení ve výsledcích vyhledávání atd. No a ten boží web!
Pokud nemáte dost a chcete vědět víc, prohlédněte si celou Jakubovu přednášku. Závěrem vám ještě předáme doporučení na další nástroje a odkazy, které také při přednášce zmiňoval:
Previous post
Statistiky a analýza oblíbenosti golfu v České republice
Next post
Lyžování – radost z volnosti
SUBSCRIBE TO E-MAIL ARTICLES
Regular feed of sport related information
CATEGORIES
FOR SPORTS VENUES