Lessons Learned na Startup Summitu v Praze
Pokud máte zájem o videa ze startup pitchů, najdete je na Prezentace startupů na Startup Summitu 2013 / Praha
Postřehy z letošního Startup Summitu, který pořádaly Tyinternety.cz:
Mike Butcher - řezník z TechCrunch Europe
- Dostál svému jménu a říkal a ptal se na věci na rovinu.
- "Nikoho nezajímá z jaké země jste" a "Dejte důraz na produkt" (rady, pokud např. píšete někomu z TechCrunche).
- Když spouštíte svůj startup mezinárodně poté, co jste jej testovali na lokálním trhu, zahoďte lokální verzi. Resp. mělo by z váš čišet, že jste globální a produktu věříte.
- Trénujte startup pitche o různé délce - 30 vteřin, 2 minuty, 5 minut, 30 minut, 2 hodiny
- Řekněte příběh. To, že existujete, není příběh. Mluvte o problému, který řešíte.
- "A tým s béčkovým plánem vždy přebije B tým s áčkovým plánem."
- Specializujte se na určitou kategorii (niche) a staňte se v ní lídrem. Obecné aplikace typu Facebook nebo Twitter už existují.
- Vytvořte o vás soutěž / konkurenci mezi investory. Nasedněte do letadla a vydejte se za nimi do ciziny. Pak můžete přijít za českým investorem nabízejícím 50k USD a říct mu, že máte zájemce z Londýna s 250k USD.
- Řešte velké věci / problémy.
- Dívejte se, jak to dělají jiné startupy.
J.R. Smith - ředitel AVG
- AVG je na trhu 22, začala s distribucí antivirového softwaru zdarma - proto získala takový tržní podíl. Soupeřila o něj hlavně s Microsoftem.
- Financujte startup z vlastního dokud to jde.
- Při výběru investora se ujistěte, že je to ten pravý partner. Bude s vámi dlouho.
Jakub Vrána - programátor v Gigwalku
- První Čech zaměstnaný Facebookem, první Čech, který z Facebooku odešel. Chtěl jít dělat do startupu.
- Ve Facebooku nikdo neví, co kdo dělá. Ve startupu ví všichni všechno - je vidět váš přínos.
- V San Franciscu / Silicon Valley je obrovská poptávka na trhu práce.
- Hodnota vašeho podílu ve startupu vám může jednou vydělat 10000%, ve velké firmě 50%.
Zdeněk Cendra - zakladatel CDN77
- Výpadek serverů pro ně znamenal odchod 40% klientů.
- Zaměstnance platí na základě měsíčních tržeb - motivující.
Andrej Pancik - Prizeo
- Mluvil o Y Combinatoru, kde se svým startupem Prizeo byli
- Do Y Combinatoru se dostane jen 1,78% projektů
- Získají 20000 USD, mentoring
- Síť 500+ bývalých účastníků programu
- Extrémní snaha o zaměření se na důležité (pouze 3 věci) = vytváření funkcí + mluvení se zákazníky + cvičení
- Začněte ihned, učte se průběžně.
- Startup je vždy tvrdá práce, buďte na to připraveni.
David Pavlík - Amazon, Microsoft, Netflix
- Vaše síť kontaktů jsou vaše doporučení.
- LinkedIN je váš životopis.
- Nikdo nemá rád geniální blbce ("Nobody likes brilliant jerks").
- Stavění A týmu
- Vždy zvyšujte laťku - např. najímejte lidi, kteří jsou lepší než 50% vašich stávajících zaměstnanců.
- Když máte pochyby, zaměstnance vyhoďte.
- Nebudujte rodinu, budujte tým.
- Vaše kultura nemusí být ta správná pro každého.
- Kultura firmy - jděte příkladem, nastavte, co očekáváte.
- Jeden z nejdůležitějších benefitů pro zaměstnance v USA je zdravotní pojištění.
- Pracovní prostředí a nástroje musí zvyšovat produktivitu, nic jiného.
- Automatizujte všechno, co můžete.
- Myslete dopředu, jak budete váš produkt škálovat v budoucnu.
- Nabyté znalosti, které má každý zaměstnance v hlavně nejsou dlouhodobě udržitelné - dokumentujte je.
Stephan Uhrenbacher - Qype
- "Fail fast" - srovnával americké a německé investory. Ti američtí vám rychleji řeknou, že byste to měli zabalit a věnovat se něčemu dalšímu.
Jim Hunt - Blu Venture Investors
- Nikdo z investorů neví, který startup nakonec uspěje. V Y Combinatoru si mysleli, že Airbnb nebo Drobox budou průměrní, ale nakonec se z nich staly hvězdy a znamenaly pro ně 3/4 zisků.
- 5 kritérií, podle kterých investuje:
- Idea (a jak ji lze ochránit, patenty?).
- Tým (drží spolu, sladěný, lze je koučovat?).
- Trh (velký?)
- Strategie vstupu na trh:
- Primární průzkum - jak se na trh dostat, jak prodávat.
- Sekundární - jak velký je trh.
- Valuace firmy.
- Průměrná doba exitu (doba, za kterou investor vydělá) je 10,4 roku. "Nevěřte investorům, když říkají, že za 3-5 let budou chtít firmu prodat".
Mike Reiner - Startup Wise Guys
- Udělejte si lokální pilotní produkt, až poté jděte do světa.
- Dělejte rozhodnutí založená na faktech.
- Zjistěte, kdo je váš zákazník pomocí jednoduché pomůcky. Rozdělte čtverec na 4 části a vytvořte na něm personu vašeho zákazníka. Mělo by to být hotové za 10 minut, udělejte si jich více.
- Nakreslete a pojmenujte jej.
- Jeho chování.
- Demografie.
- Potřeby a cíle.
Více o Startup Summitu si můžete přečíst i v článku na Lupě - Startup Summit vyhráli Langtice. Hledali správný model, dokud ho nenašli.
Předchozí příspěvek
Vyhlášení vítězů Mapujeme sportovní Česko
Následující příspěvek
Nové funkce - trenéři, hodnocení sportovišť, kde to žije, lepší správa týmu
ODEBÍRAT ČLÁNKY E-MAILEM
Pravidelný přísun informací o sportování
KATEGORIE ČLÁNKŮ
PRO SPORTOVIŠTĚ