Jak z nových klientů udělat stálé a jak si je udržet 2/3 – dejte jim důvod nepřestat
Stálý klient je ten nejlepší klient. Jak si ale získat srdce sportovce a dát mu důvod nejít jinam? To je velká výzva pro každé sportoviště. Naše tipy na udržení klientů vám s tímto úkolem možná pomohou.
O tom, jak začít u sebe a proč, jste si mohli přečíst v první části našeho článku. Pokud k vám lidé chodí rádi a jsou spokojení, je úkol udržet si klienty většinou snazší. Pokud tušíte nebo víte, že spokojení nejsou, doporučujeme vám přečíst si ještě jednou první část :) V tomto díle vám totiž dáme pár návrhů na to, jak si spokojené klienty připoutat.
Challenge – osobní výzva
Vytvoření výzvy a pomoc se splněním určité touhy či dosažením stanoveného cíle je skvělou příležitostí pro navázání dlouhodobého vztahu s klientem. Je třeba individuální přístup, který je vždy časově a personálně náročný, úspěšnost je ale velká. Jak vytvořit výzvu a jak při ní podpořit a vést klienta, vám poradíme v dalším díle. Pokud svým klientům dáte pocit jedinečnosti a projevíte zájem, jste na dobré cestě k získání jejich přízně.
Využijte předsevzetí
Předsevzetí vznikají nejen na Nový rok a jsou ideální příležitostí, která vám pomůže udělat z návštěvníka stálého klienta. Tato poněkud zvláštní záležitost dělá z obyčejných lidí nastartované optimisty, kteří mají tempo a sebevědomí měnit svoje životy. Pokud přijdou právě do vašeho centra, máte již napůl vyhráno. Je třeba ale zapracovat, aby vás takový klient neopustil ve chvíli, kdy zmizí jeho motivace. Je třeba vždy klientům dát alespoň trochu individuálního přístupu a zjistit jejich přání. Pokud jim jste ochotní a schopní nabídnout pomoc, jistě to ocení a vaše sportoviště si oblíbí.
X denní výzva
Kdo neslyšel o 30 denní výzvě? Nikdo? Ne, není skoro nikdo, kdo by o ní neslyšel. Tento velice úspěšný program je oblíbený po celém světě. Zkuste vymyslet něco podobného. X denní výzvy jsou efektivním tahem především pro fitness centra. Snadno vytvoříte plán pod vedením trenéra na určitý počet dní, stanovíte cíl a cenu za předplacení účasti na celém programu. Zajistíte si tak pravidelnou účast motivovaných sportovců po dobu trvání výzvy.
Aktualizujte rozvrh
Sledujte trendy a nabízejte sportovcům novinky. Pokud klienta některé cvičení či sport přestane bavit, nebuďte k tomu laxní, nedávejte jim důvod odejít jinam. Dejte jim důvod zůstat, dejte jim možnost vyzkoušet si něco nového. Sledujte i účast klientů na různých lekcích a v různých časech. Nevyhovující doba jednotlivých lekcí či nevyhovující otevírací doba celkově je častým kamenem úrazu. Varovné signály se hledají snadno. Máte prázdné lekce? Něco je asi špatně…
Přizpůsobte se období
V zimně uvnitř, v létě venku… je to snadné. Mnoho sportovišť na to ale zapomíná především v létě. Nedat klientům možnost sportovat venku, když to jde a když je tam tak krásně, je jedna z velkých chyb a důvodů, proč v létě přestanou na sportoviště chodit. Zkuste přemýšlet nad tím, jak lekce či kurzy přesunout ven. Pro inspiraci si přečtěte náš článek: Outdoor fitness – vezměte své klienty ven. Pokud je něco takového nad vaše síly, či není ve vašem okolí vhodné místo, vybavte se alespoň funkční klimatizací a vnitřní prostředí se v horkých dnech snažte co nejvíce zpříjemnit.
V dalším díle se zaměříme na to, jak svým klientům pomáhat plnit přání a navázat s nimi dlouhodobý vztah.
Máte nějaké další nápady? Podělte se s námi v naší diskuzi.
Předchozí příspěvek
6 tipů, jak zapojit sport do svého života
Následující příspěvek
Statistiky a analýza oblíbenosti triatlonu v České republice
ODEBÍRAT ČLÁNKY E-MAILEM
Pravidelný přísun informací o sportování
KATEGORIE ČLÁNKŮ
PRO SPORTOVIŠTĚ