PREZENTACE: Jak děláme optimalizaci pro vyhledávače (SEO) - část II.
Tímto článkem navazujeme na předchozí díl Jak děláme SEO na SportCentralu - část I.
V dnešním příspěvku se zaměříme na klíčová slova, aktuálnost webu, interní a externí odkazy. Stručný přehled můžete najít i v naší prezentaci:
Klíčová slova
Klíčová slova (KW, keywords), která jsme trochu načali v předchozím příspěvku v části Co lidé hledají, se snažíme dostat na všechna důležitá místa. Zároveň používáme různé obdoby a tak například na stránce fitness center v Plzni najdete (k datu vydání článku) tyto varianty:
- Titulek stránky: Fitness centra v Plzni
- Nadpis H1: Fitness v Plzni
- Drobečková navigace (breadcrumb): Plzeň (dále Plzeň - město, ...)
- Seznam sportovišť: Několik z nich obsahuje ve svém názvu fitness
- Box s Like, Tweet, G+: Fitness v Plzni
- Box s popisem sportu - nadpis: Fitness v Plzni
- Box s popisem sportu - text: fitness, fitness centra, Plzeň a další příbuzná slova jako kulturistika, posilování
- Zde se snažíme to s výrazem fitness příliš nepřehánět, protože je na stránce už možná příliš často.
- Odkazy: V doporučených odkazech odkazujeme na příbuzné weby, které mají ve svém názvu opět fitness
- Metatagy - keywords, description: fitness, fitness Plzeň, fitness centrum
Obdobně postupujeme na dalších typech stránek (např. detaily sportovišť), kde se snažíme využívat všech dostupných možností.
Jelikož máme web velmi rozsáhlý a stránky často vytváříme kombinacemi sportů a míst, musíme dostávat tato slova do jednotlivých stránek "strojově". Laicky řečeno, pokud člověk u nás vyhledá Fitness + Plzeň, víme, že hledal právě tato slova, zobrazíme pro ně příslušná sportoviště a stránku rovněž vygenerujeme s příslušnými slovy na všech zmíněných místech.
Aktuálnost
Vyhledávač má rád aktuální obsah. I to je jedním z důvodů, proč píšeme tento blog - aby se na našem webu neustále něco měnilo. Máme jej sice na oddělené doméně info.sportcentral.cz, ale poslední 2 příspěvky zobrazujeme vždy na hlavní stránce hlavní www domény.
Kromě toho máme aktuálnost zajištěnou tím, že se neustále přidávají nová sportoviště nebo mění jejich informace. Zanedlouho budeme přidávat i vlastní diskuse (k datu vzniku článku používáme diskuse od Facebooku). Tímto tedy využíváme běžné vlastnosti našeho webu.
Nakonec se snažíme neustále aktualizovat jednotlivé typy stránek přidáváním dalších prvků (např. budeme spouštět zobrazování fanoušků jednotlivých sportovišť na detailech sportovišť - tím se obohatí několik tisíc stránek webu o nový obsah) nebo aktualizací hlavní stránky, kterou jsme měnili během půl roku cca 3x.
Interní prolinkování
SEO a linkbuilding se u velkých webů dělá na jednu stranu obtížně (musíte získat odkazy na statisíce různých stránek) a na druhou stranu snadno (sami disponujete obrovským množstvím obsahu). A když máte k dispozici velké množství obsahu, můžete jej mezi sebou strojově provázat.
Kde všude děláme odkazy:
- Patička: Z každé stránky webu vedou odkazy na několik vybraných stránek
- Mapa webu: Mapu webu máme ve 3 úrovních - výběr sportů, kraje, nižší celky. Z těchto stránek odkazujeme na všechny výpisy sportovišť, pro která máme sportoviště (podle kombinací sportů a míst)
- Výpis sportovišť: Odkazujeme z nadpisu stránky, drobečkové navigace, boxu s textem o sportu a samozřejmě také na detaily sportovišť
- Detail sportovišť: Opět máme drobečkovou navigaci a dále seznam sportů (každý sport odkazuje na výpis sportovišť pro tento sport)
Externí odkazy
Externí odkazy získáváme různými způsoby:
- Děláme různé virální aktivity, které se dostávají do médií (např. ČT, Sport.cz, ...) - Sport roku 2012 nebo Politici a sport.
- Získáváme odkazy od sportovišť, která si mohou dát na web naše ikonky
- Domlouváme si partery na výměny odkazů, kterým za odkaz nabízíme prostor na výpisech sportovišť nebo ve stránce pro partnery. Abychom udělali stránku pro partnery atraktivnější, obohatili jsme ji o přidání loga nebo odkazu na Facebook. Správnost přístupu ukazuje i Page rank, který tato stránka získala od Googlu. Ten je v současnosti dokonce vyšší než na hlavní stránce SportCentralu (jeho aktualizace ale probíhá cca 1 za půl roku, takže je třeba jej brát s rezervou).
- Často se nám někdo ozývá sám, že by u nás chtěli umístit odkaz a nabídnou nám za to prostor u sebe.
- Vymýšlíme jakékoli další možnosti - např. odkazy z toho článku na blogu :-)
Závěr
Všechny naše SEO aktivity mají za následek, že lidé k nám z vyhledávačů nejen chodí (desítky tisíc za měsíc), ale jejich počty se zvyšují. Každý měsíc vítáme více a více návštěvníků a výjimkou nejsou ani meziměsíční nárůsty o desítky nebo dokonce 100%.
Pokud by vás zajímala problematika optimalizace pro vyhledávače více, klidně nám napište nebo se zeptejte v komentářích. Rádi vám poradíme, se SEO máme několikaleté zkušenosti i z dalších velkých nebo malých projektů.
voriger Beitrag
PREZENTACE: Jak děláme optimalizaci pro vyhledávače (SEO) - část I.
nächster Beitrag
Z historie SportCentralu I. - seznam témat, nápad, jméno
Artikel per E-Mail abonnieren
Regelmäßige Feeds erhalten
Kategorien
Für Sportanlagen