Co by měly obsahovat www stránky sportoviště a 3 ukázky povedených webů
V současné době je takřka nezbytností mít kvalitní, zajímavé a hlavně aktuální webové stránky. Někdy může zákazník zhodnotit kvalitu sportoviště jen dle vzhledu webové stránky. A asi žádný podnikatel nechce, aby přišel o možné zákazníky jen díky tomu, že má špatné stránky.
I z vlastní zkušenosti vím, že toto tvrzení je pravdivé. Na webu nebyly dostupné důležité informace o cenách, a tak jsem navštívil jiné, kde bylo vše podstatné. Tudíž jsem zvolil ke sportování místo, které mělo lepší webové stránky, a vlastně ani nevím, jestli to druhé nebylo ve skutečnosti lepší. Ale taková je dnešní doba - rychle získat informace, rozhodnout se, jít dál.
Lidé nemají tolik času a chtějí co nejpřesnější informace, co nejsnáze a pokud možno co nejrychleji.
8 rad pro kvalitní webové stránky
- Vzhled je důležitý – design prodává a stojí na něm dojem z vašeho webu i sportoviště. Ovšem grafika by neměla být nikterak „divoká“. Měla by jen šikovně podtrhnout a zdůraznit zaměření stránky. Zamyslete se i nad cílovou skupinou – jsou-li vašimi zákazníky ženy, můžete to promítnout do barev.
- Úvodní stránka by měla poskytovat jasné informace. Mělo by být hned jasné, že jste sportovním zařízením. Neměla by být přeplácaná a nemělo by na ní být příliš mnoho textu.
- Stránky by měly mít hezky upravený text, správné nadpisy, členěné odstavce a případně zvýrazněné důležité informace.
- Pokud se na stránce nalézá menu, tak by mělo mít vždy stejnou pozici a mělo by být na první pohled jasné, že se jedná o menu.
- Text musí být dobře čitelný. To znamená, že je nutné, aby byla dobře zvolená barva písma a pozadí, případně velikost a styl písma.
- Hodně uživatelů si zvyklo, že kliknutím na logo se dostanou na hlavní stránku.
- Používejte správně nadpisy (nadpis 1. úrovně, 2. úrovně, 3. úrovně, neboli H1, H2, H3) – postupně, jak jdou za sebou, nedělejte nadpis zvětšením písma. Nadpis je záchytný bod a neměl by vypadat jako ostatní text. Je to dobré pro lidi i vyhledávače.
- Odkazy v textu odlište podtržením nebo jinou barvou.
Tady dost záleží, co vám váš web umožňuje. Pokud jste si vybrali dobrý způsob pro vytvoření svých stránek, nebude vás zvolený systém nijak omezovat.
Co by měl obsahovat web sportoviště
- Název nebo logo
- Adresu, aktuální kontakty (dobré je přiložit i mapu, např. Google Maps)
- Nabízené služby, sportovní aktivity
- Alespoň stručná charakteristika nabízených sportovních činností vám pomůže ve vyhledávačích
- Přehled cen, informace o slevách atd.
- Přehled otevírací doby
- Fotografie
- Novinky, pořádané akce atd.
- Informace o možnostech parkování nebo dopravě k vám
- Tip: Medailonky trenérů
- Tip: Recenze nebo vyjádření spokojených zákazníků
- Tip: Odkazy na vaše profily na sociálních sítích
Pokud chcete zužitkovat váš web i obchodně, zkuste přes něj prodávat vše služby. Díky widgetům můžete svoje stránky proměnit v efektivní e-shop (a mnohem více).
Internetové stránky sportovišť, které nás zaujaly
Nechte se inspirovat zajímavými weby sportovišť, které jsme pro vás vybrali.
Skiareál Nad nádražím
http://www.skinadrazi.cz/cs/
Zaujalo nás: interaktivní plánek sjezdovek, který můžete změnit za letní pohled, přehledný a jednoduchý design
TEPfaktor
http://www.tepfaktor.cz/
Zaujalo nás: velké úvodní fotky, které lákají na to, abyste si TEPfaktor chtěli sami zkusit, virtuální prohlídka, videa
Fitness Galerie
http://www.fitnessgalerie.cz/
Zaujalo nás: moderní a funkční design, přehledné rezervace, sladění barev
Rada na závěr
Je důležité, aby vaše internetové stránky zákazníka pokud možno zaujaly, lehce se v nich orientoval a hlavně, aby snadno našel veškeré potřebné informace. Váš web vás musí prodat. Pokud se v něm nevyzná nebo nenajde to, co hledá, odchází většinou ke konkurenci a to nikdo nechce. Takže nepodceňujte význam vzhledu, úpravy vašeho webu a toho co na něm následně zveřejňujete.
Máte tipy na pěkné weby? Pošlete nám je prosím v komentářích nebo emailem.
Chcete poradit s tvorbou vaší internetové prezentace? Napište nám. Ve SportCentralu je pro vybrané zákazníky také děláme. Rádi pomůžeme.
4 způsoby tvorby webových stránek sportoviště – vyberte si tu vaší
Jak optimalizovat web sportoviště pro vyhledávače (SEO) a zvýšit návštěvnost svých stránek o 100% – komplexní průvodce
Regular feed of sport related information